Ved enhver tuning der foretages, skal man huske, at jo mere effekt der trækkes ud af motoren, jo mere varme udvikler motoren også, og kører du med 85-102 kubik cm og derover, skal du samtidig sørge for at motoren også får ekstra køling, da der ellers kan opstå risiko for overophedning og dermed motorskade til følge.

stator skjold
Ved at modificere blæserdækslet, -det sorte dæksel som sidder omkring svinghjulet forbedres motorens køleeffekt betydeligt og du mindsker risikoen for at motoren sætter sig, på grund af overophedning og ikke mindst forlænger dette tip cylinderens levetid.

Sådan:
Blæserdækslet afmonteres og ved hjælp af en elektrisk stiksav - dekupørsav, saves inder delen af blæserdækslet, langs med den forhøjede kant.
(der saves inden for den forhøjede kant) Se billede

Hilsen
Jorgen
Bose54


Tak til Jørgen for tippet :-)

Venlig hilsen
Ape50.dk

Joomla! fejlsøgningskonsol

Session

Profilinformation

Hukommelsesforbrug

Database forespørgsler